سنگريز|نيازمندي رايگان|آگهي رايگان|تبليغات رايگان

دوچرخه‌هاي شهري معمولا داراي فريمي فلزي و سبك از جنس آلومينيوم و تايرهايي نازك و بدون آج هستند. اين دوچرخه‌ها معمولا دنده يا كمك‌فنر ندارند. زاويه‌ي فرمان نسبت به زين و همچنين فاصله‌ي ركاب تا زين در اين دوچرخه‌ها معمولا بيشتر از دوچرخه‌هاي كوهستان است كه باعث خواهد شد كنترل دسته‌ي فرمان به شكلي راحت انجام شود؛ درعين‌حال براي حركت در مسيرهاي طولاني، به ركاب‌زدن‌هاي مدوام نياز نيست.

 

دوچرخه‌هاي كوهستان برخلاف دوچرخه‌هاي شهري، تايرهاي پهن‌تري دارند. اين تايرها معمولا داراي آج‌هايي هستند كه باعث اصطكاك بيشتر با سطح زمين مي‌شود تا از ليزخوردن دوچرخه در مسيرهاي ناهموار و لغزنده جلوگيري شود. دوچرخه‌ي كوهستان بايد داراي دنده باشد كه دوچرخه‌سوار بتواند به كمك آن به‌راحتي در مسيرهاي شيب‌دار يا صعب‌العبور حركت كند. يكي از مهم‌ترين قطعاتي كه در اين دوچرخه‌ها استفاده مي‌شود، دوشاخ است. در واقع دوشاخ اين دوچرخه‌ها بايد از فلزات مستحكمي ساخته شده باشد تا در صورت فراز و فرود‌هاي زياد در زمان حركت، از صدمه‌ديدن چرخ‌ها و قطعات متصل به آن جلوگيري كند.

دوچرخه‌هاي هيبريد به دوچرخه‌هايي گفته مي‌شود كه كاربردي شبيه به دوچرخه‌هاي كوهستان يا شهري دارند. درواقع اين دوچرخه‌ها براي استفاده در هر دو محيط كاربرد دارند؛ با اين تفاوت كه نمي‌توان از آن‌ها براي كوه‌پيمايي استفاده كرد و تنها مناسب استفاده در دامنه‌ي كوه يا محيط‌هايي هستند كه شيب كمتري نسبت به ارتفاعات كوهستان دارند. اين دوچرخه‌ها ويژگي‌هايي نظير دوچرخه‌هاي كوهستان دارند؛ فقط پهناي چرخ آن‌ها از دوچرخه‌هاي كوهستان كمتر است.

 

بيشتر افراد دوچرخه‌هاي كورسي و دوچرخه‌هاي جاده را در دسته‌اي كلي به نام دوچرخه‌ي جاده تقسيم‌بندي مي‌كنند. شايد اين اشتباه به‌دليل اشتراكات فراواني باشد كه بين اين دو دسته دوچرخه وجود دارد. دوچرخه‌هاي كورسي و دوچرخه‌هاي جاده (به استثناي دوچرخه‌هاي جاده‌هاي كوهستاني) معمولا به دنده يا كمك‌فنر نيازي ندارند. همچنين بايد در بدنه‌ي اين دوچرخه‌ها از موادي سبك استفاده شود تا به دوچرخه‌سوار در داشتن شتاب و سرعت بيشتر كمك كند. از تفاوت‌هاي اصلي اين دو دسته دوچرخه، نوع تايرهايي است كه در آن‌ها به كار مي‌رود؛ به‌نحوي‌كه دوچرخه‌هاي كورسي داراي تايرهايي نازك‌تر نسبت به دوچرخه‌هاي جاده هستند؛ به همين دليل از يك دوچرخه‌ي كورسي نمي‌توان در مسيرهاي جاده‌اي با مسافت طولاني استفاده كرد.

دوچرخه‌هاي BMX يا دوچرخه‌هاي Time Trial بيشتر براي مصارف ورزش‌كاراني ساخته مي‌شوند كه به ورزش دوچرخه‌سواري به صورت حرفه‌اي مي‌پردازند. دوچرخه‌هاي BMX معمولا داراي سايز فريم‌هايي كوچك هستند. اين دوچرخه‌ها هيچ نوع ترمز يا كمك‌فنري ندارند. بدنه‌ي دوچرخه‌هاي BMX عمدتا از موادي ساخته مي‌شود كه وزني سبك و استحكامي زياد داشته باشد تا به افزايش بيشتر سرعت براي حركات نمايشي كمك كند.

 

دوچرخه‌هاي Time Trial نيز همانند دوچرخه‌هاي BMX براي مصارف حرفه‌اي و مسابقه‌هاي دوچرخه‌سواري تيمي طراحي شده‌اند. اين نوع دوچرخه‌ها معمولا داراي فريم‌هايي بسيار كوچك‌تر نسبت به دوچرخه‌هاي جاده هستند و طوقه‌ي به‌كاررفته در ساخت آن‌ها عمق بيشتري دارد كه به اين دوچرخه‌ها سرعت بيشتري مي‌بخشد.

سنگريز|درج آگهي رايگان|آگهي رايگان|درج آگهي لينكدار

سنگريز نيازمندي رايگان------>sangriz.ir

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ آذر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۲:۰۹ ] [ سنگريز ] [ نظرات (0) ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 26
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 261
چت باکس
امکانات وب